Jak gramy?
Gracze na zmianę rysują linie łączące pary kropek, znajdujące się obok siebie w pionie lub w poziomie.
Celem gry jest zamknięcie jak największej liczby małych kwadratów ostatnią kreską. Gracz, który zamknie kwadrat ma prawo do następnego ruchu.
Gra dzieli się na dwie fazy – w pierwszej fazie gracze wypełniają kartkę kreskami, które tworzą sieć labiryntów. Próbują tym samym uniknąć oddawania kwadratów przeciwnikowi, poszukując ruchów, które nie tworzą trzeciego boku żadnego kwadratu. W pewnym momencie nie ma już możliwości dalszego swobodnego dopisywania kresek i gracze są zmuszeni dodać trzecią krawędź do kwadratu.
Na powyższym zdjęciu widzimy, że czerwony popełnił poważny błąd. Dorysował trzecią kreskę w takim miejscu, które pozwoli żółtemu zamknąć nie jeden, a aż cztery kwadraty, ponieważ po ukończeniu każdego kolejnego kwadratu uzyskujemy dodatkowy ruch.
W fazie drugiej gracze na zmianę zamykają kwadraty. Sztuką jest takie obmyślenie strategii aby zamknięcie jednego kwadratu dawało nam zarazem możliwość zamknięcia kolejnego i kolejnego. Jednocześnie trzeba uważać żeby tego samego nie umożliwić drugiemu graczowi.
Gra toczy się tak długo, aż na kartce zabraknie kropek, które można ze sobą połączyć. Zwycięża gracz, który zamknie największą liczbę kwadratów.
Kropki i kwadraty to gra ze strategią wygrywającą. Oznacza to, że znając odpowiednią strategię można tak pokierować grą aby wygrać. Jeśli więc sami macie apetyt na poważną strategiczną rozgrywkę, a nie tylko spontaniczne kreślenie po kartce z Waszymi dziećmi to polecam zajrzeć TUTAJ. Autor rozbiera na czynniki pierwsze grę i pokazuje jakie zastosować strategie.