ćwiczenia z dodawania i odejmowania w postaci gry diy do wydruku
Gry z wykorzystaniem kartki papieru i czegoś do pisania przywodzą na myśl nasze dzieciństwo. Teraz, w czasach gdy półki sklepowe uginają się pod ciężarem pięknych i kolorowych planszówek, gry na kartce papieru poszły jakby w zapomnienie. Myślę, że niesłusznie. Bo przecież i jedne i drugie mogą z powodzeniem równolegle funkcjonować i umilać nam czas spędzony z dzieckiem. Mało tego, mogą stać się doskonałym narzędziem edukacyjnym.
 
Taka właśnie edukacyjna gra powstała bazując na znanej i lubianej grze z dawnych lat, kropki i kwadraty. Jeśli chcecie sobie przypomnieć zasady to odsyłam Was do wpisu sprzed roku  Kropki i kwadraty
Nasza nowa gra służy utrwalaniu dodawania i odejmowania w zakresie do 20 i ma odrobinę zmodyfikowane zasady w stosunku do pierwowzoru.
 
Do zabawy będziemy potrzebować dwóch kostek K10, lub kart od 1 (as) do 10. Podstawą jest plansza z liczbami, na której toczy się rozgrywka.
 
 

Plansza do pobrania

Wersja z dodawaniem i odejmowaniem

– zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema kostkami (lub losuje dwie karty);
– dodaje lub odejmuje otrzymane wartości;
– zaznacza swoim kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem;
– kolej przechodzi na drugiego gracza;
– wygrywa osoba, która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty w swoim kolorze.
ćwiczenia z dodawania i odejmowania, na zdjęciu fragment planszy, wylosowane karty o wartościach siedem i dziesięć a na planszy zaznaczony pierwszy odcinek przy liczbie trzy
Zauważcie, że w tej wersji pojawiła się pewna zmiana w stosunku do oryginalnej gry. Zaliczamy tylko ten kwadrat, który z każdej strony otoczony jest odcinkami w kolorze jednego gracza. 
Taki warunek wymusza na graczach podejmowanie decyzji, czy budować kolejny odcinek w otoczeniu już wcześniej zakreślonych przez siebie kwadratów, czy może poświęcić ruch i dorysować odcinek tam gdzie przeciwnik próbuje budować swój kwadrat, psując mu przy tym plany.
ćwiczenia z dodawania i odejmowania, na zdjęciu plansza do gry i koniec rozgrywki, wygrał gracz różowy zaznaczając trzy kwadraty w swoim kolorze, obok planszy leża karty i pisaki w kolorze niebieskim i różowym

Wersja z dodawaniem 


Jeśli wolicie poćwiczyć samo dodawanie to i taką wersję mamy.
– zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema kostkami (lub losuje dwie karty)
– dodaje otrzymane wartości
– zaznacza swoim kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem
– kolej przechodzi na drugiego gracza
– wygrywa osoba, która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty (mogą być otoczone oboma kolorami. ale jako wygrany liczy się ostatnio dorysowany, czwarty odcinek)



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Sprawdź również

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce Prywatności wiecej

Nasza strona korzysta z plików cookies, dzięki czemu możemy lepiej dostosowywać treści do Twoich preferencji. Przez dalsze korzystanie z tej strony bez zmian ustawień przeglądarki wyrażasz na to zgodę. Więcej informacji przeczytasz w dziale Polityce Prywatności.

Close