Alarm w Muzeum to jednoosobowa gra logiczna dla dzieci od 7 roku życia. Gra wykorzystuje znany z wielu innych łamigłówek schemat, czyli zadania o rosnącym stopniu trudności. Dzięki takiemu zabiegowi, wyzwanie mogą podjąć zarówno ci młodsi, jak i bardziej doświadczeni gracze. Pierwsze zadania będą odpowiednie już dla starszych przedszkolaków. Rozwiązania kolejnych zadań podejmą się starsze dzieci, a do tych najtrudniejszych warto podejść w większym gronie.
Tak, tak… Mimo, że gra określana jest mianem łamigłówki jednoosobowej, w naszym domu większości tego typu wyzwań podejmujemy się wspólnie. I zdecydowanie polecam Wam taki sposób korzystania z tych gier. Nic nie łączy tak, jak kooperacja i wspólne rozwiązanie problemu.
Zawartość
- 5 przezroczystych kart laserów;
- kartonowa ramka do samodzielnego złożenia;
- 32 dwustronne karty zadań (64 zadania);
- książeczka zawierająca opis zasad i rozwiązania zadań.
Rozgrywka
Przed rozgrywką należy złożyć ramkę imitującą muzealną salę.
Następnie wybieramy kartę z zadaniem. Znajdziemy na niej informację o poziomie trudności oraz liczbę i symbole przezroczystych kart laserów, niezbędnych do rozwiązania konkretnej łamigłówki.
Zadaniem gracza jest umieszczenie przezroczystych kart wewnątrz ramki, na karcie z wybranym zadaniem. Karty z laserami można obracać i układać na sobie w wybranej kolejności. Celem jest zabezpieczenie eksponatów alarmowym systemem laserowym w taki sposób, aby linie lasera przebiegały przez wszystkie obiekty, jednocześnie unikając strażników.
Podsumowanie
Alarm w Muzeum to kolejna dobra gra logiczna. Nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym, ale sam pomysł z przezroczystymi kartami jest bardzo ciekawy, a sama zabawa daje dużo satysfakcji.
wydawnictwo: Rebel
liczba graczy: 1
wiek: 7+
czas gry: 1-10 minut
zasady: Bardzo proste