Kiedy więc zgłosiło się do mnie wydawnictwo Edgard z propozycją zrecenzowania dwóch gier matematycznych sygnowanych logo Kapitan Nauka, z przyjemnością się zgodziłam.
W pudełku mamy cztery plansze dla graczy, 96 żetonów z działaniami oraz wynikami i oczywiście instrukcję. Wszystko ładne, kolorowe i naprawdę solidne.
Jak gramy
Jeśli działanie i wynik się zgadzają to gracz zakrywa kafelek z wynikiem na swojej planszy. Zadaniem graczy jest zakrycie wszystkich swoich wyników. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
Po szczegółowy opis rozgrywki odsyłam Was do filmu wydawcy
W instrukcji jest też wariant gry dla początkujących czyli młodszych graczy. Przewiduje on rozłożenie na stole kafli z wynikami tak aby wyniki były widoczne dla graczy. Pozostałe zasady nie zmieniają się.
Ja od siebie dodam jeszcze jeden wariant dla początkujących. Nie wprowadza on zmian w zasadach. W tym przypadku eliminujemy tylko kafle z działaniami i wynikami powyżej 10. Dzięki temu dzieci mogą ćwiczyć dodawanie i odejmowanie na mniejszych liczbach a dodatkowo ograniczona ilość kafli również ułatwia zadanie.
Wariant z zakrytymi kaflami.
Nasze warianty
Grę zgłaszam do projektu Grajmy!
2 komentarze
Woooow, wielkie dzięki 😍😍
🙂